четверг, 20 февраля 2014 г.

Нормотворча діяльність депутатів Новокаховської міської ради: рішення та програми

50 депутатів Новокаховської міськради в минулому році показали найвищі темпи нормотворчої діяльності серед рад області. 

Під час круглого столу «Робота Новокаховської міської ради у 2013 році: проблеми та перспективи», який відбувся 18 лютого, експерти ХОО КВУ розповіли присутнім, що  у 2013 році депутати Новокаховської міської ради збиралися на чергові та позачергові сесії 18 раз і затвердили на них 454 рішення. Для порівняння. Херсонська обласна рада на 7 сесіях затвердив всього 296 рішень, Херсонська міська рада на 10 сесіях 341 рішення. У сусідній Каховці - 273 рішення за рік.

Левова частка всіх рішень Новокаховської міської ради (182) - земельні питання. За цим показником новокаховчани також впевнено лідирують в області. Херсонська міська рада затвердила всього лише 74 земельних рішення, Цюрупинська - 96 рішень, Каховська - 108. Причому тематика рішень найрізноманітніша. Це і рішення про виділення конкретних ділянок конкретним користувачам, і прийняття міської програми розвитку земельних відносин та затвердження звіту Комісії з контролю над використанням землі в місті. Складається враження, що депутатський корпус усвідомлює значимість земельних ресурсів для громади, розподіляє їх сплановано, контролює цей процес своїми рішеннями.

Друге місце серед рішень займають внесення змін до чинних міських програм. Таких рішень було прийнято 65. Вони, як правило, не впливають істотно на суть програм, а тільки корегують окремі положення або фінансові параметри.

Третє місце. 59 рішень експерти віднесли до затвердження звітів і заслуховування інформації з різних питань. Тобто, ті документи , які забезпечують контроль ради над роботою виконкому і використанням ресурсів громади. Позитивно те, що серед них явно переважають звіти про виконання міських цільових програм (38 рішень). Однак є й серйозне зауваження. Практично всі звіти приймаються з формулюванням «взяти до відома». Відсутня конкретна оцінка депутатами виконання програм, відсутні зауваження. Це наводить на думку про формальне розгляді і затвердженні звітів.

Тепер про самі програми. Вони є особливо важливими, бо визначають стратегію розвитку громади. Виконання цих програм є одним з показників реалізації передвиборних обіцянок депутатів. 

У 2013 році в Новій Каховці затвердили 14 цільових програм. Деякі з них носять відверто технічний характер. Наприклад, програма створення страхового фонду документації міськради. Однак більшість програм, судячи з поставленими в них цілях, покликані істотно вплинути на життя міста.

Більше питань і зауважень у експертів виникло до змісту програм. Ці зауваження в першу чергу стосуються конкретизації програмних положень.

У деяких програмах немає зрозумілого опису проблем, які має вирішити програма. Наприклад, програма захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру. 

У багатьох програмах або взагалі відсутні, або прописані вкрай узагальнено очікувані результати та заходи. Візьмемо, наприклад, програму розвитку громадянського суспільства. Завдання поставлені в ній правильно: посилити зв'язок органів самоврядування з громадою, забезпечити прозорість і відкритість у роботі ради , підвищити якість адміністративних послуг. Проте яким чином це буде досягнуто, з тексту програми не видно. Заходи прописані вкрай сухо і узагальнено.

І ще одне зауваження. Депутати практично не ініціюють програми. Майже всі вони підготовлені за ініціативою кого завгодно: Кабінету Міністрів, облради, комунальних підприємств, відділів міськвиконкому, але тільки не депутатами. 

Депутати  в цьому питанні вкрай пасивні, хоча під час виборів активно обіцяли домагатися прийняття тієї чи іншої програми .

52 рішення експерти віднесли до категорії господарських. У першу чергу, це рішення пов'язані з питаннями розпорядження комунальними об'єктами і діяльності комунальних підприємств. Крім того було прийнято 4 документи регуляторного характеру .

Решта рішення носять переважно організаційний характер, і не впливають істотно ні на стратегію розвитку громади, ні на виконання передвиборних обіцянок.

Еще статьи по теме:

Комментариев нет: