вторник, 19 января 2016 г.

Секретаріада в Каховці: думка експертів Херсонської обласної організації Комітету виборців України


В Каховській міській раді продовжується непростий процес обрання секретаря міської ради. На черговому етапі секретаріади кандидатура депутата від Радикальної партії, яку запропонував міський голова, не була підтримана більшістю депутатів. Й ініціатива по висуванню кандидатури на посаду секретаря, згідно Закону «Про місцеве самоврядування в Україні» перейшла до депутатів. Нагадаю, що в  ч.1 ст. 50 Закону говориться про те, що не менш як половина депутатів від загального складу відповідної ради може внести пропозицію щодо кандидатури секретаря ради на розгляд ради.

Каховські депутати пішли на не досить звичний крок. Вони запропонували  на посаду секретаря відразу… три кандидатури. Як розповів депутат від «Опозиційного блоку» Павло Філіпчук в експертній групі «Про політику», це повинно стати проявом демократичності: депутати висувають відразу трьох кандидатів – по одному від «Опозиційного блоку», «Самопомічі» та «Батьківщини». Суб’єкти висування підписали пропозиції один у одного та на наступній сесії планують розглянути всі запропоновані три кандидатури.
Але демократія, це в першу чергу – процедура. Й ця процедура досить чітко прописана в  законі. 
По-перше, відповідно до чинної редакції ст. 50 Закону України  «Про місцеве самоврядування в Україні» секретар сільської, селищної, міської ради обирається радою за пропозицією відповідного сільського, селищного, міського голови і  виключно у п’яти випадках половина депутатів від загального складу відповідної ради мають право вносити пропозиції щодо кандидатури секретаря.
Нагадаємо ці пять випадків:
1) на день проведення першої сесії сільської, селищної, міської ради, обраної на чергових виборах, не завершені вибори відповідно сільського, селищного, міського голови;
2) рада не підтримала кандидатуру на посаду секретаря ради, запропоновану відповідним сільським, селищним, міським головою;
3) протягом тридцяти днів з дня відкриття першої сесії сільської, селищної, міської ради відповідний сільський, селищний, міський голова не вніс кандидатуру на посаду секретаря ради;
4) на наступній черговій сесії після виникнення вакансії секретаря ради у зв'язку з достроковим припиненням його повноважень відповідний сільський, селищний, міський голова не вніс на розгляд ради кандидатуру на посаду секретаря ради;
5) посада секретаря ради стає вакантною під час вакантності посади відповідного сільського, селищного, міського голови у зв'язку з достроковим припиненням його повноважень.
По-друге, якщо запропонована кандидатура знову не буде підтримана депутатами, то «наступну пропозицію щодо кандидатури секретаря ради вносить відповідний сільський, селищний, міський голова».
Третє, в цих нормах говориться про кандидатуру (в однині), а не про кандидатури (у множині) на посаду секретаря ради.
Як бачимо, Закон чітко наголошує: й міський голова, й  половина депутатів можуть вносити лише по одній кандидатурі та почергово. Й це – щоб дотримувалися не лише демократичні норми, але й буква закону. 
Ми закликаємо депутатів Каховської міської ради дотримуватися норм Закону у такій важливій справі,  як обрання секретаря та наступній сесії розглянути одну із запропонованих депутатами кандидатур. Виникає відразу питання, яку з кандидатур першою необхідно розглянути? Звісно, ту, яка була першою запропонована половиною депутатів.

Джерело: сайт ХОО КВУ

Еще статьи по теме:

Комментариев нет: