середа, 1 червня 2016 р.

Хто «зриває стоп кран» впровадження реформаторського рішення в Херсоні?


З моменту обрання діючої каденції депутатів Херсонської міської ради все частіше лунають з депутатських кіл гасла щодо забезпечення прозорості у діях виконавчої влади, впровадження додаткового контролю, мінімізації використання бюджетних коштів при реалізації міських програм, проведення конкурсних процедури тощо. З цими самими проблемами стикались і міські депутати попереднього скликання. Хоча до їх вирішення вони підходили дещо по-іншому. Так, гасла лунали у сесійному залі та на депутатських комісіях і до 2015 року, але не були пріоритетом діяльності. Спробуємо порівняти дії та бездіяльність на прикладі одного з рішень Херсонської міської ради, прийнятому у лютому 2015р., а саме, від 20.02.2015р. за №1693 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з питань реалізації в м. Херсоні ініціатив інститутів громадянського суспільства».


Слід зазначити, що сам факт появи цього рішення є підсумком депутатської ініціативи, підтриманої міським головою та реалізованою спільно з громадськістю. Якщо коротко, то депутати міської ради попереднього скликання Євген Назарян та Марина Войтенко наприкінці 2014 року у складі української делегації відвідали польське місто Кутна, де вивчали досвід роботи місцевого самоврядування. Серед реформаторських рішень поляків, було, зокрема, вивчено позитивний досвід впровадження програми вирішення міських проблем за рахунок реалізації муніципальних грантових конкурсів.

«Наші польські колеги запровадили механізм, завдяки якому ефективно вирішувались питання розвитку міста із залученням громадськості та забезпеченням сто відсоткового контролю з їх боку, при цьому залучались додаткові кошти», - розповів Євген Назарян.

Привезений до Херсону польський нормативний документ, за ініціативою міського голови, спільно з депутатами та громадськістю було адаптовано під українське законодавство та майже одноголосно прийнято (проголосоване) на сесії міської ради.

Які можливості відкриває зазначений реформаторський документ?

- міська влада визначає пріоритетні проблеми, які необхідно вирішувати у місті, при цьому всі важелі передано саме депутатському корпусу, шляхом визначення секретаря міської ради першою особою та головним керівником процесу та прийняття рішень;

- визначені за конкурсною процедурою роботи виконуються максимум за 85% від їх фактичної вартості шляхом впровадження процедури спільного фінансування;

- в процесі реалізації проектів запроваджується процедура як мінімум потрійного контролю;

- переможець конкурсу не отримує бюджетних коштів, а оплата розпорядником коштів здійснюється на пряму підряднику після виконання їм робіт, перевірки їх якості і відповідності та підписання акту виконаних робіт.

Депутатами попереднього скликання була створена конкурсна комісія, почалась робота по роз’ясненню мешканцям міста перспектив та можливостей їх прямої участі по вирішенню спільних міських проблем, напрацьовувалась «дорожня карта».

У жовтні минулого року, за підсумками місцевих виборів, «естафетну паличку» прийняли депутати поточного скликання. Але чому розпочатий «попередниками» рух до тепер не підтримується? І це при тому, що завдяки розумному впровадженню цього механізму можна було вирішувати багато з проблемних питань щодо яких поточні депутати «ламають списи». Зокрема, через визначену ним процедуру можна було вирішити підняту проблему «шкільних фондів».

Слід зазначити, що ще у лютому місяці поточного року представники громадськості (зокрема голова громадської ради при Херсонському міському голові Олександр Мошнягул) говорили щодо Порядку з секретарем міськради Оленою Урсуленко. Один із ініціаторів підготовки та прийняття зазначеного рішення – депутат Євген Назарян передав Олені Урсуленко цей документ та звернувся з питанням «Чому він досі не запускається у роботу?».

Аналогічне питання «Коли буде запущено механізм реалізації зазначеного рішення?» було задане Олені Борисівні і декілька днів тому. На що було отримано відповідь – «не знаю, але обов’язково повернемось до цього питання після сесії міської ради, запланованої на 31 травня, ознайомимось із цим документом та порадимось з приводу його застосування». Ну що ж, як кажуть у Одесі – «будем посмотреть».

Володимир Макуха

Еще статьи по теме:

Немає коментарів: