вторник, 5 ноября 2013 г.

Будівництво мостового переходу у Херсоні - одна з невиконаних обіцянок регіоналів

15 июня 2012 года в торжественной обстановке губернатор области Николай Костяк под флагами ПР начал строительство мостового перехода. Реклама строительства стала одним из ключевых моментов предвыборной агитации правящей партии, демонстрацией ее успешности. Фото пресс-службы ХОГА
 
Газета "Акценти" присвятила ключовій обіцянці влади зразка 2012 року першу шпальту. Дарина Дишкант підготувала статтю "Чи добудують"? 
Ми передруковуємо цей матеріал, зважаючи на важливість теми:

І знову жителі обласного центру бурхливо обговорюють будівництво, що є вкрай важливим і всім херсонцям, і особливо жителям Таврійського та Північного мікрорайонів. Мова йде про мостоперехід «Таврійський - ХБК»
Протягом багатьох років більшість експертів зазначали, що не цілком вдале географічно-архітектурне планування районів Херсона не дає можливості ефективно з'єднувати центр міста зі спальним мікрорайоном Херсонського бавовняного комбінату (ХБК), мікрорайонами Північний і Таврійський, де проживає близько 100 тис. жителів: вони відділені залізничними коліями, де здійснюється регулярний і досить інтенсивний рух пасажирських, товарних та маневрових потягів, що утворює величезне скупчення транспортних засобів та спецтехніки, особливо у ранкові та вечірні години «часу пік», коли тисячі людей намагаються вчасно дістатися до роботи чи до дому.
Тож, новий автомобільний мостовий перехід, вважають експерти, має не тільки об'єднати між собою мікрорайони Таврійський, Північний з житловим районом ХБК та виходом у центральну частину міста і за місто, а й сприятиме підвищенню інвестиційної привабливості, відірваних від решти частини міста, житлових мікрорайонів. І звичайно, це значно покращить можливості громадян вчасно добиратися до робочих місць, навчальних закладів, у справах.
Значимість цього об'єкта розуміли й чиновники, а отже, ідею будівництва мостопереходу виношували досить давно.
Нагадаємо, що проект будівництва автомобільного мостового переходу між ХБК і Таврійським мікрорайоном міста вперше почав обговорюватися і був внесений у Генеральний план розвитку Херсона у 1986 році.
Питання щодо нової транспортної розв'язки підняли «на щит» у 2002-ому та 2003 роках.
У 2008 році знову заговорили, «що мостовий перехід вкрай потрібен» і навіть порахували, що на його будівництво треба «знайти» близько 600 мільйонів гривень. Тоді навіть оголосили конкурс на кращу пропозицію мостового переходу, але у життя ідею так і не втілили.
Лише 28 листопада 2012 року Уряд України затвердив проект і титул будівництва мостопереходу в Херсоні загальною кошторисною вартістю 211,8 млн грн
Згідно з проектом, шляхопровід повинен мати довжину 65 метрів, а довжина підходів складатиме 100 метрів. 
При будівництві буде зведено 4 підпірні стіни довжиною 680 метрів. Протяжність дорожнього полотна становитиме 2 тис.м, пропускна здатність - 2 тис. одиниць транспорту на годину. Мостовий перехід зможе забезпечити трирядний рух транспорту у кожному напрямку із шириною смуги руху - 3,75 м.
Вартість будівельно-монтажних робіт, згідно з кошторисом проекту, у цінах на 8 серпня 2012 р., склала 169,2 млн грн, обладнання - З0 тис. грн, інші витрати - 42,5 млн грн.
Так, дійсно, мостоперехід почали будувати, замовником виступило управління капітального будівництва Херсонської облдержадміністрації, а джерелами фінансування було визначено державний і місцевий бюджети.
На початку будівництва чиновники ОДА гордо обіцяли, що вже до кінця 2013 року рух по новозбудованому мосту відкриють.
Але, як бачимо, міст не тільки не добудували, а навіть половини робіт не виконали. Чому? Та тому, що виявилося: грошей ані в державі, ані в місцевому бюджетах бракує.
Хоча упродовж року представники ОДА «били себе кулаками у груди», що уже питання вирішено: Кабінет Міністрів України виділить 97 млн грн на будівництво мостопереходу! Але, де ж вони? Чи були гроші як такі? А якщо були, то куди їх «пристроїли» Чи були направлені гроші за призначенням? Невідомо. Але точно зрозуміло одне: мостоперехід у найближчому майбутньому точно функціонувати не буде, бо не може, адже його немає..
Але, якщо знову таки ми повіримо чиновникам, то вони кажуть, що справа «рухається у позитивний бік».
Нещодавно, на засіданні фінансово-кредитної ради, що відбулася під головуванням першого віце-Прем'єр- міністра України Сергія Арбузова, було прийнято рішення з фінансування будівництва мостопереходу «Таврійський-ХБК» у м. Херсоні за програмою «50x50», де 50% коштів - державний бюджет, а 50 - місцевий.
«Новину» розповсюдив начальник управління містобудування та архітектури обласної державної адміністрації, головний архітектор області Григорій Ходін, який разом із першим заступником Херсонського міського голови Володимиром Ярошевським були присутні на засіданні.
Крім того, головний архітектор області запевнив: «Протягом наступного місяця цього року уже розпочнеться фінансування проекту і власне будівельні роботи. Завершити будівництво проекту плануємо до кінця 2014 року».
А Володимир Ярошевський наголосив, що генеральний підрядник будівництва та підрядні організації уже готові розпочати всі необхідні роботи, і запевнив, що фінансування буде проходити безперебійно.
Свіжі обіцянки...
Але, буквально рік тому, ми чули ті ж самі обіцянки... А на ділі? На ділі, як бачимо, нічого не відбувається. Тож, поки що вірити у чергові «казочки» не поспішаємо.
Чи насправді обіцянки будуть виконані: і фінанси «поллються», і міст «зростатиме» прямо на очах - побачимо... ще до початку зими цього року...
Джерело:Дарина Дишкант "Чи добудують?", 
газета "Акценти", 30 жовтня 2013 р.


Еще статьи по теме:

Комментариев нет: